ПОДБОР НА КАНДИДАТИТЕ за вписване като медиатори към Центъра.
Подборът се провежда на два етапа:
- първи етап – проверка на необходимите документи;
- втори етап – събеседване
- Необходими документи
1.1. Автобиография (по образец)
1.2. Мотивационно писмо
1.3. Снимка дигитална, паспортен формат
1.4. Сертификат за медиатор
1.5. Удостоверение за вписване в Регистъра на медиаторите към МП
1.6. Документ за допълнителна специализация (напр. при търговски спорове, семейни, трудови правоотношения и други отношения)
1.7. Декларация за приемане на принципите на работа на Центъра - доброволност и безвъзмездност
1.8. Декларация за съгласие за обработване на личните данни на основание GDPR (ЕС)2016/679 (Регламентът за защита на личните данни).
При необходимост може да бъдат изискани препоръки от предишни работодатели и обучаващи организации.
- Събеседване
Събеседването се провежда с цел установяване личностни и професионални качества и мотивацията за доброволна и безвъзмездна работа към Центъра;
Максимален брой медиатори
За определения срок в списъка на Центърът могат да бъдат вписани максимум 30 медиатори.
Срок на вписване в списъка на медиаторите в Центъра за медиация към района на ВОС (мандат)
Вписването на лицата в списъка на медиаторите към Центъра за медиация е за срок от 3 (три) години
Медиаторите не могат да бъдат избирани за повече от два последователни мандата.
В случай на необходимост от допълнителен брой медиатори се изготвя списък с не повече от 10 на брой резервни членове.
Изключване от списъка на медиаторите
Изключването на медиаторите се извършва в следните случаи:
- По молба от медиатора
- При сигнали за неспазен етичен кодекс от медиатора
- При системен отказ да участва в процедура по медиация - не по-малко от 5 пъти, надлежно документирани от координаторите към Центъра
Комисия по подбора
Подборът на кандидатите се извършва от комисия, определена от двамата председатели на Окръжен съд – Варна и Районен съд – Варна.
Списък на медиаторите
След извършения подбор имената на медиаторите се оповестяват в списък, с който страните могат да се запознаят.
Ограничения
Не могат да кандидатстват за медиатори лица, които са вписани в списъка на вещите лица и/или са съдебни заседатели в списъците на ВОС, ВРС, ДРС и ПРС.
Включването в списъка на медиаторите към Центъра не създава членски права или привилегии извън правата, посочени в настоящите правила и Закона за медиация.
Срокове за подаване на документи и за подбор на кандидатите
Срокът за подаване на документи е в периода от 1 до 15 септември преди началото на всеки следващ тригодишен мандат
В периода от 15 до 30 септември се извършва проверка на подадените заявления и документите към тях
В периода 1 до 30 октомври се провежда вторият етап – събеседването
В периода от 1 до 10 ноември се публикува списъкът на медиаторите към Центъра на интернет страниците на ВОС, ВРС, ДРС и ПРС.
Началният мандат започва от 11.11.2019 г. и отброяването на всеки следващ мандат е от посочената дата – 11-ти ноември.