Начало

За съда

Пресцентър

Полезно

Обяви

Контакти

Център за Медиация
Окръжен съд Варна

Официални имейли на Окръжен съд Варна:

Документи, които не са изпратени на официалните имейли на съда, не се считат за редовно подадени!

Индекс на статията

 ПОДБОР НА КАНДИДАТИТЕ за вписване като медиатори към Центъра.

Подборът се провежда на два етапа:

  • първи етап – проверка на необходимите документи;
  • втори етап – събеседване
  1. Необходими документи

1.1.   Автобиография (по образец)

1.2.   Мотивационно писмо

1.3.   Снимка дигитална, паспортен формат

1.4.   Сертификат за медиатор

1.5.   Удостоверение за вписване в Регистъра на медиаторите към МП

1.6.   Документ за допълнителна специализация (напр. при търговски спорове, семейни, трудови правоотношения и други отношения)

1.7.   Декларация за приемане на принципите на работа на Центъра - доброволност и безвъзмездност

1.8.   Декларация за съгласие за обработване на личните данни на основание GDPR (ЕС)2016/679 (Регламентът за защита на личните данни).

При необходимост може да бъдат изискани препоръки от предишни работодатели и обучаващи организации.

  1. Събеседване

Събеседването се провежда с цел установяване личностни и професионални качества и мотивацията за доброволна и безвъзмездна работа към Центъра;

 

Максимален брой медиатори

За определения срок в списъка на Центърът могат да бъдат вписани максимум 30 медиатори. 

Срок на вписване в списъка на медиаторите в Центъра за медиация към района на ВОС (мандат)

Вписването на лицата в списъка на медиаторите към Центъра за медиация е за срок от 3 (три) години

Медиаторите не могат да бъдат избирани за повече от два последователни мандата.

В случай на необходимост от допълнителен брой медиатори се изготвя списък с не повече от 10 на брой резервни членове.

Изключване от списъка на медиаторите

Изключването на медиаторите се извършва в следните случаи:

  • По молба от медиатора
  • При сигнали за неспазен етичен кодекс от медиатора
  • При системен отказ да участва в процедура по медиация - не по-малко от 5 пъти, надлежно документирани от координаторите към Центъра

Комисия по подбора

Подборът на кандидатите се извършва от комисия, определена от двамата председатели на Окръжен съд – Варна и Районен съд – Варна.

Списък на медиаторите

След извършения подбор имената на медиаторите се оповестяват в списък, с който страните могат да се запознаят. 

Ограничения

Не могат да кандидатстват за медиатори лица, които са вписани в списъка на вещите лица и/или са съдебни заседатели в списъците на ВОС, ВРС, ДРС и ПРС.

Включването в списъка на медиаторите към Центъра не създава членски права или привилегии извън правата, посочени в настоящите правила и Закона за медиация. 

Срокове за подаване на документи и за подбор на кандидатите

Срокът за подаване на документи е в периода от 1 до 15 септември преди началото на всеки следващ тригодишен мандат

В периода от 15 до 30 септември се извършва проверка на подадените заявления и документите към тях

В периода 1 до 30 октомври се провежда вторият етап – събеседването

В периода от 1 до 10 ноември се публикува списъкът на медиаторите към Центъра на интернет страниците на ВОС, ВРС, ДРС и ПРС.

Началният мандат започва от 11.11.2019 г. и отброяването на всеки следващ мандат е от посочената дата – 11-ти ноември.